Pagina's

maandag 1 december 2014

4 - A rainy afternoon in Bruges

Als je langere tijd samen bent met iemand ontstaan er tradities. Zo'n drie jaar geleden ging ik voor het eerst met het lief naar Brugge om naar de ijssculpturen te kijken. En zondag was het tijd om deze traditie verder te zetten. (yes) Ondanks het slechte weer hadden we een onwijs leuke middag! Toen ik daarnet mijn foto's even terugkeek bedacht ik me dat het wel leuk was om jullie even mee te nemen op onze 'rainy afternoon in Bruges'.


Dit jaar was het thema van de ijssculpturen 'The Hobbit'. We waren er vroeg bij en dit zorgde ervoor dat we niet hoefden aan te schuiven en dat we de sculpturen konden kijken zonder dat de personen achter ons zaten te drummen. Heerlijk! Ik kon ook eens rustig foto's nemen (al was het na een tijdje fotograferen toch wel heel koud geworden!)


De sculpturen zelf waren prachtig, maar het was er koud! Elk jaar opnieuw vergeet ik hoe koud het daarbinnen is, ik had drie (ja drie!) paar sokken aan maar het voelde toch alsof mijn tenen er af vroren. Gelukkig konden we net voor het naar buiten gaan een jenevertje kopen (om terug wat warm te krijgen)


Eenmaal buiten was het plan om nog eens langs de kerstmarkt te gaan. Maar in plaats daarvan spotte ik dit prachtige ouderwetse reuzenrad. Check even hoe mooi!


En tuurlijk gingen we er in. Het deed me denken aan die scene uit The Notebook, al had mijn lief vooral last van hoogtevrees (maar ging hij toch mee de lucht in voor mij, lief he!).


Helemaal boven hadden we normaal een prachtig uitzicht over de stad (denk ik) maar helaas was het zo bewolkt dat er niets te zien was behalve mist (heel veel mist). Niet erg, want ik vond het zo al leuk!


Terug met onze voetjes op de grond liepen we nog even een rondje door het park. Net naast het reuzenrad spotte ik dit prachtige kerstplaatje, het is officieel! Ik ben in de kerstsfeer!


We liepen nog even door naar de winkelstraat waar ik me goed kon inhouden met shoppen. Ik kocht er een kerstcadeautje voor mijn lieve mama en nam voor mezelf nog een paar sloffen mee.


En nog zo'n traditie die we in ere houden, we sloten de dag af met een starbuckskoffie. Ik koos er eentje met speculoos (heerlijk!). En ja mijn naam werd weer helemaal verkeerd geschreven (tot grote vreugde van het lief)


Ondanks het regenachtige, mistige weer hadden we toch een geweldige middag. Brugge blijft mijn favoriete stad om in rond te slenteren. Even leek het zelfs of we op weekend weg waren. Heerlijk zo'n tradities om in kerstsfeer te komen. Beankt voor het lezen en tot morgen Xx

3 opmerkingen:

  1. Echt leuk dat jullie samen van die tradities hebben :D Vooral met kerst is dat super romantisch hihi. Ik ben nog nooit in Brugge geweest maar die ijssculptuur tentoonstelling ziet er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die ijssculpturen zijn echt mooi, zo gezellig! Brugge is volgens mij een van de mooiste steden van Belgiƫ.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je naar Brugge bent geweest! Ik vind het een hele mooie stad en die ijssculpturen zijn altijd indrukwekkend om te zien! Je hebt toch ook zeker wel een stukje heeeerlijke Brugse chocolade geproefd? ;)

    BeantwoordenVerwijderen